Poslušajte

PRM putnici

Definicija

PRM (Passangers with Reduced Mobility - putnici smanjene pokretljivosti) su sve osobe čija je pokretljivost prilikom korištenja zračnog transporta smanjena radi: fizičke invalidnosti, intelektualne invalidnosti ili ograničenosti, bilo kojeg drugog vida invalidnosti, zatim starosti, te sve druge osobe čije stanje traži adekvatnu pomoć ili pažnju koja mora biti prilagođena njihovim potrebama (pretile osobe, trudnice itd.).

Ukoliko ste PRM putnik imate sva prva i mogućnosti da uživate u korištenju zračnog trasporta kao i svaka druga osoba.

Aerodrom Sarajevo pruža stručnu i pravovremenu pomoć putnicima s invaliditetom ili putnicima smanjene pokretljivosti. To znači da ćemo iste ispratiti sigurno i na vrijeme tijekom cijelog njihovog boravka na našem aerodromu. Od dolaska na aerodrom do smještanja u putničkoj kabini zrakoplova, te od zrakoplova do slijedeće tačke transporta na javnoj strani aerodroma ili ako se radi o transfernim putnicima, od zrakoplova do ulaska u slijedeći zrakoplov sa kojim putnik nastavlja svoje putovanje.

Osoblje zaduženo za prihvat i otpremu PRM putnika je stručno i gostoljubivo. Obučeno je i za podizanje osoba s invaliditetom te posjeduje široko znanje o sigurnosnim i zrakoplovnim standardima.

Asistencija se pruža slijedećim kategorijama putnika:

PRM kategorija Opis Vrsta asistencije
WCHR
(wheelchair – ramp)
Putnici koji se mogu sami kretati uz/niz stepenice i u kabini zrakoplova, ali trebaju pomoć (kolica ako se radi o većim distancama –preko 150 metara) za kretanje po terminalnoj zgradi, od terminalne zgrade do zrakoplova, te od terminalne zgrade do slijedeće tačke prevoza na javnoj strani aerodroma. Putniku će biti obezbjeđena pratnja pri kretanju, a u slučaju većih distanci invalidska kolica su potrebna.
WCHS
(wheelchair – steps)
Putnici koji se mogu sami kretati u kabini zrakoplova, a ne mogu se sami kretati uz/niz stepenice, trebaju pomoć (kolica ako se radi o većim distancama – preko 150 metara) za kretanje po terminalnoj zgradi, od terminalne zgrade do zrakoplova, te od terminalne zgrade do slijedeće tačke prevoza na javnoj strani aerodroma. Putniku će biti obezbjeđena pratnja pri kretanju, a u slučaju većih distanci invalidska kolica su potrebna. Korištenje ambulifta u slučaju da se radi ukrcavanje/ iskrcavanje u zrakoplov pomoću stepenica.
WCHC
(wheelchair – cabin seat)
U ovu kategoriju ulazi veliki broj putnika. Ona uključuje potpuno nepokretne osobe, osobe koje se mogu kretati samo uz pomoć kolica ili nekog drugog pomagala i trebaju posebnu pomoć sve vrijeme od dolaska na aerodrom do smještanja u kabini zrakoplova (u dolasku se proces invertira). Ova kategorija isto tako podrazumjeva i osobe sa nepokretnim donjim ekstremitetima kojima je potrebna asistencija prilikom ukrcavanja/iskrcavanja (unošenja/iznošenja), ali koji se sami mogu kretati u vlastitim kolicima. Putniku će biti obezbjeđena pratnja, korištenje aerodromskih invalidskih kolica, ukoliko putnik vlastita želi predati na šalteru za registraciju. Korištenje ambulifta i kolica za unošenje/iznošenje u/iz kabine zrakoplova.
BLND (blind passenger) Osobe sa oštećenjem vida i slijepe osobe Putniku će biti obezbjeđena pratnja pri kretanju.
DEAF (deaf passenger) Osobe sa oštećenjem sluha i gluhe osobe Putniku će biti obezbjeđena pratnja pri kretanju.
BLND/DEAF
(blind & deaf passenger)
Slijepe i gluhe osobe, koje se mogu kretati samo uz asistenciju osobe u pratnji Putniku će biti obezbjeđena pratnja pri kretanju.
DPNA (disabled passenger needing assistance) Osobe sa intelektualnim i problemom u razvoju. U ovu kategoriju ulaze osobe sa demencijom, Alchaimerovom bolešću, Downovim sindromom, osobe koje putuju same i koje trebaju konstantnu asistenciju prilikom zemaljskog opsluživanja. Putniku će biti obezbjeđena pratnja pri kretanju.

 

Kvalitativni parametri asistencije PRM-a na aerodromu Sarajevo

Putnici su dužni informisati njihovu putničku agenciju ili avioprevoznika o potrebnoj asistenciji najmanje 48 sati prije publikovanog vremena polijetanja njihovog leta.

Vremena čekanja za odlazeće najavljene PRM putnike, koji su se javili na "call point"-u ili na šalteru za registraciju.

Mjesto početka asistencije Prosječno vrijeme čekanja % najavljeni PRM putnici
Call point ili šalter za registraciju <10 minuta
<15 minuta
<20 minuta
80%
90%
100%

Vremena čekanja za odlazeće nenajavljene PRM putnike, koji su se javili na "call point"-u ili na šalteru za registraciju.

Mjesto početka asistencije Prosječno vrijeme čekanja % najavljeni PRM putnici
Call point ili šalter za registraciju <15 minuta
<20 minuta
<25 minuta
80%
90%
100%

Vremena čekanja za dolazeće najavljene PRM putnike u zrakoplovu.

Mjesto početka asistencije Prosječno vrijeme čekanja % najavljeni PRM putnici
Zrakoplov ili ispred zrakoplova <5 minuta
<8 minuta
<10 minuta
80%
90%
100%

Vremena čekanja za dolazeće nenajavljene PRM putnike, na izlazu ili zrakoplovu.

Mjesto početka asistencije Prosječno vrijeme čekanja % najavljeni PRM putnici
Zrakoplov ili ispred zrakoplova <8 minuta
<10 minuta
<13 minuta
80%
90%
100%
Ova stranica koristi kolačiće. Kolačići se koriste za poboljšanje korisničkog iskustva i funkcionalnosti stranice.